dag 11 - Reisverslag uit Ban Bo Fai, Thailand van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu dag 11 - Reisverslag uit Ban Bo Fai, Thailand van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu

dag 11

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Jody

28 Juli 2016 | Thailand, Ban Bo Fai

Lieve allemaal,
Vanochtend ging al vroeg de wekker (07:30). Ik werd lastig wakker en ik was enorm verbrand. Dus dat betekende dat ik een lange broek en een shirt met lange mouwen moest dragen. Maar alles voor het goede doel! Om 09:00 werden wij keurig opgehaald. Na een rit van ongeveer 1 uur kwamen wij aan op de plaats van bestemming. Daar stonden al gelijk wat olifanten, echt heel erg bijzonder. Eerst hebben we een rondleiding gehad over het terrein. We begrijpen nu echt het gezegde "aapjes kijken". De apen keken naar ons en wat konden we met ze lachen. Ze maken ook allemaal andere geluiden. Als ouders leer je vaak je kinderen het "oe oe oe" geluid, maar dat geluid hebben we niet echt gehoord. Ik vond dat het meer op de sirenes van een hulpdienst lijken. We zagen vooral apen en beren. Na de rondleiding kregen wij een lunch en deze was echt erg goed! Thais eten is echt niet verkeerd zolang het maar geen vis is. Na onze lunch werden we in groepen ingedeeld. Wij werden weer bij Nederlanders geplaatst. Hier waren we niet echt blij mee. Dit omdat ze telkens voor ons gingen staan en iemand anders vrij weinig ruimte gunde. De olifant kwam uiteindelijk aangelopen. We kregen een emmer met allemaal fruit. Na ongeveer 10 stappen kreeg hij zijn stukje fruit. Jody en ik genoten echt. Ik was echt niet bang. Ik ging hem zelfs uitdagen. Ik wilde dat die langer geen eten kreeg. En dan kwam zijn enorm grote slurf die toch een stukje fruit wilde pikken. Het voelde zo goed en zo fijn met deze olifant. Na ons rondje te hebben gelopen mochten wij een andere olifant wassen. Dit was ook echt heel erg leuk. We hebben de olifant lekker geschrobd. Na de wasbeurt van de olifant (en van ons) hadden we weer een pauze.
Na deze pauze gingen we met een auto langs de olifanten. Jody en ik kregen hier echt hele gemengde gevoelens bij. We hebben op drie locaties gekeken en alle olifanten gingen toen de toeristen kwamen in bad. Eerst vonden wij het bijzonder, maar later zagen we dat er eten in het water werd gegooid. Het was dus niet zo raar dat de olifanten zich gingen baden. Na deze rit was het einde van de dag inzicht. We betaalden en werden weer met een busje van de organisatie weggebracht naar ons hotel.
Eenmaal aangekomen in ons hotel besloten we nog om een brood te halen. Want dat werd ons avondeten en ontbijt.
Hierna hebben we heerlijk gezwommen en over morgen nagedacht. Jody wilt graag naar het waterpark, dus wij besloten het maar weer eens te gaan vragen (voor de derde keer). Weer werden we niet begrepen. We lieten foto's zien van het waterpark en allemaal vertrektijden. Nog niet begrepen en de vrouw besloot achter de balie te gaan bellen. Wat heel leuk en gezellig was. Ik besloot om weg te lopen. Hierna hebben we het aan andere mensen gevraagd en zij wisten het ook niet. Ik heb geklaagd bij iemand die wel Engels sprak, want dit kan natuurlijk niet. Dit is ons duurste hotel en ze spreken hier zo slecht Engels en bizar!!
Nu gaan we slapen, slaap lekker!
Heel veel liefs en kusjes,
Jody en Nicole