dag 5 - Reisverslag uit Anyar, Indonesië van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu dag 5 - Reisverslag uit Anyar, Indonesië van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu

dag 5

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Jody

01 Augustus 2015 | Indonesië, Anyar

De dag zit er voor ons alweer op... Dus tijd om jullie weer bij te bloggen! Vandaag was een onwijs mooie, bijzondere dag. We zijn naar Denpasar geweest. Wat een mooie stad en geen toeristen. Ja, wij hebben gezwaaid en veel gedag gezegd, maar vandaag hadden we er weinig moeite mee. Van de jongen uit het hotel hoorden wij dat mensen uit Jakarta naar Kuta komen om foto's te maken van Europeanen en Australiërs. Oke... We gingen eerst naar een tempel, wouw wat was het hier mooi. Vandaag werden er foto's gemaakt van stelletjes die gingen trouwen. Dit was zo mooi! Een bruidegom ging al snel in het Engels tegen ons praten, toen ik de bruid zag gaf ik gelijk aan dat ik haar er erg mooi eruit vond zien. En zij stelde voor om met ons op de foto te gaan. Dit wilde wij natuurlijk, ook al houden wij niet zo van foto's. Dit was een bijzonder moment voor ons. Hierna zijn wij naar een katholieke kerk geweest. Hier hebben we een stuk voor gelopen. En heel vaak de weggevaagd. De mensen zijn hier zo lief dat we een aantal keer een lift aangeboden kregen, deze sloegen we elke keer maar netjes af. Na een tijdje lopen kwamen we een bakkertje tegen. We hebben hier cakejes gegeten en een water gedronken voor wel €0,54, dat was lekker! Door naar de kerk. Ik had meer pracht en praal verwacht dus we gingen door. We hebben nog een tempel gezien, deze was niet echt bijzonder. Ik heb ontdekt dat ik bij de blue bird taxi's kan onderhandelen. Niet geschoten is altijd mis dacht ik. Ik liet het geld zien wat wij wilde betalen en hij ging akkoord. In Nederland en hier zijn taxi's waarin een meter staat. Hier zie je dan hoeveel je moet betalen. Wij willen hier altijd iets minder voor betalen, dus dat doen wij dan ook :). Jody heeft haar kookkunsten vanavond ook weer laten zien en de spaghetti was super