dag 13 en 14 - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu dag 13 en 14 - Reisverslag uit Ban Hat Sai Ri, Thailand van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu

dag 13 en 14

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Jody

31 Juli 2016 | Thailand, Ban Hat Sai Ri

Lieve allemaal,
Ja jullie lezen het goed! Twee dagen in één reisverslag! We gaan jullie uitleggen waarom.
We stonden op dag 13 wat later op. We besloten om bewust een dagje rustig aan te doen! Dus lekker bij het zwembad hangen en rustig onze koffers in te pakken. Want zondag willen we naar Koh Tao (een prachtig eilandje). We besloten om in de avond naar de Night Market te gaan (met het busje van het hotel).
Toen we in de middag onze koffers aan het inpakken waren besloot ik om nog even op mijn telefoon te kijken naar de treintijden en de tijden van de Ferry. Wat blijkt deze sluiten totaal niet op elkaar aan!!! Shit, Jody besloot om een reis te boeken. We moesten gelijk betalen, maar dit wilden we niet want er bestaat een kans dat we niet worden opgehaald. We hadden het busje van de taxi al geboekt en hebben als een gek de laatste spullen gepakt en de koffers dichtgegooid, snel uitchecken en door naar het treinstation! Dit was ook nog een heel gebeuren, maar na een aantal minuten hadden we onze treintickets. Helaas zaten we niet naast elkaar, maar we besloten om in de trein te vragen of we naast elkaar mochten zitten! Na meer dan 1 uur wachtten kwam daar onze trein (met vertraging aan). We stapten de trein in en zagen tot onze grote schrik dat het een nachttrein was. Iedereen lag al lekker te slapen (19:00). Een man lag zelfs op mijn bed, hij werd gewekt. Ik dacht gelijk gadverdamme zo is het een vies persoon. Laat maar lekker liggen ik pak het andere bed wel. Jody en ik wilden echt niet slapen. Zo worden onze koffers gejat en hygiënisch was het ook niet echt. We besloten om met onze tassen samen op het bed te gaan zitten. We zaten bovenin en konden eigenlijk alleen maar liggen. Gelukkig zijn we wat kleiner en konden we een soort van zitten en liggen. We waren net wandelende attractie. Mensen die langskwamen, vroegen waar we vandaan kwamen, conducteurs die wel 3x ons treinkaartje wilden zien. Ja haha, dat was nog niet echt veel eerder voorgekomen.
Eenmaal aangekomen op Chumpon bleek dat de Ferry al weg was. Er was laag water en de Ferry vertrok maar liefst 2 uur eerder! Sta je dan totaal onvoorbereid op Chumpon. Uiteindelijk hebben we een hotel gevonden met behulp van een man. Hij wilde ons naar het hotel brengen, maar dat aanbod hebben we maar vriendelijk afgeslagen. Eenmaal in het hotel aangekomen schrokken we ons wild. Het stonk, het was warm en het was lelijk. Het was maar een nacht van 5 uur, maar wat duurde deze nacht lang! We sliepen niet onder de dekens, want die vonden we vies. We zagen zelfs beesten lopen! Daarnaast hadden we alleen maar lange kleding aan. Ik had zelfs een capuchon over mijn hoofd. Wij hadden voor de zekerheid een handdoek meegenomen en deze kwam op dit moment goed van pas. O man man man... Wat een nacht! Gelukkig zorgen we altijd dat we een noodvoorraad aan eten en drinken bij ons hebben, die kwam dus goed van pas!
Om 06:00 werden we bij het hotel opgehaald. We werden naar de Ferry gebracht en kochten onze tickets. Hierna moesten wij weer een bus instappen. Deze bracht ons naar de pier. Ja het gaat allemaal op z'n Thais! Eenmaal aangekomen bij de boot gingen we van medewerker naar medewerker. We mochten eindelijk de Ferry op. Op naar Koh Tao! Nog even stond ons een aangename verassing te wachtten! Wij moesten namelijk op het dek gaan zitten op plastic krukjes. Ja dat was een lange rit!
Eenmaal aangekomen op Koh Tao gingen we als echte backpackers op zoek naar een hotel. We zitten in een prachtig hotel (na vannacht kan het ook niet erger)! Openslaande deuren, twee hele minuten lopen van het strand, dichtbij de barretjes. Wat wil een mens nog meer. Het is 12:37 wij gaan even boodschappen doen en daarna lekker zwemmen (in de zee ofcourse) telefoontje blijft hier even echt genieten!!!
Voor nu heeeel veel liefs en kusjes!
Jody en Nicole