dag 7 - Reisverslag uit Bang Khlo, Thailand van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Bang Khlo, Thailand van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu

dag 7

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Jody

25 Juli 2016 | Thailand, Bang Khlo

Lieve allemaal,
We zijn inmiddels een weekje uit Nederland. We gaan jullie al een beetje missen hoor!
Vandaag zijn wij naar Chinatown geweest. We doen alles met het openbaar vervoer. Dus vanochtend zijn we op de boot gestapt. Eenmaal aangekomen in Chinatown hebben we vooral rondgekeken. Iemand nog schoolspullen nodig? Die zijn hier super goedkoop!
Er is trouwens een wereldwonder gebeurd vandaag. Wij hebben streetfood op! En het was echt zo lekker! Een soort pannenkoeken met kokos. Ik had echt veel en veel erger verwacht! Na even wat streetfood (in een plasticzakje) gegeten te hebben zijn wij in de winkeltjes wezen kijken. Op een gegeven moment kwam ik een winkel tegen met allemaal Aziatische make-up. So try before you die! Blauwe lippenstift die roze werd enzovoorts. Heel grappig dus we hebben een aantal dingen gekocht! Vervolgens hebben we wat bij Starbucks gedronken. Ik nam een koffie en Jody nam een jus de orange. Erg lekker. We kwamen erachter dat we nog maar weinig geld hadden. Dus we wilden geld wisselen. Wat blijkt alles dicht op zondag (ja, daar denken wij niet over na). Alles afgezocht en uiteindelijk konden we ergens geld wisselen. Hierna hebben we nog even rondgekeken in Chinatown, maar er is echt veel troep. Dus we kozen ervoor om naar ons appartement te gaan. Weer in de boot en die boot verbaasd ons telkens. Zoveel mensen, zo veel vuilnis in het water. In dat water spelen kinderen, wassen ze zich en worden de kleren gewassen en misschien doen mensen hier zelf hun behoefte in. Ik kan daar zo niet bij. Hoe kunnen wij in Nederland het afvalprobleem oplossen als hier alles op straat en in het water wordt neergegooid? Vaak hebben wij het idee dat dit land echt stil heeft gestaan in de tijd.
Nadat we in ons appartement waren aangekomen hebben we even een colaatje gedronken (water komt soms echt onze neus uit) en wat chips gegeten. Daarna hebben we ons even een beetje opgefrist en hebben we eten gehaald. Ja op straat, o wat vond ik het vreselijk. Hoe zou het eten smaken en ligt dat eten daar al de hele dag open en bloot?! Tot onze verbazing was de saté erg lekker! De rijst was iets minder (heel kleverig), maar voor 40 Baht (zo'n 1€) hebben we prima gegeten en dat gaan we zeker vaker doen! Hierna hebben we lekker gedoucht en ons opgetut. Ja, hier hebben we wel twee uur over gedaan. Hierna zijn we naar Cloud47 geweest en vanuit hier heb ik mijn lieve vader gebeld en hem gefeliciteerd. Bij deze nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag! We hebben een cocktail op je gedronken hoor pap! We hebben genoten van het prachtige uitzicht. De weg er naartoe was het zeker waard. Want wat spreken de mensen hier slecht Engels. Tot je de taxi instapt begrijpen ze het en daarna niet meer. Geen wisselgeld enzovoorts. Welkom in Thailand. Hele wisselende mensen en we moeten dan ook zeker weleens even slikken.
Op naar huis, nou dat was ook nog wat. Geen een taxi wilde met de meter rijden, allemaal smoesjes. Na vier taxi's besloten wij om te lopen en de weg aan een Thais meisje te vragen. Zij gaf aan dat we niet moesten lopen en wilde en taxi regelen met een meter. Ze hield 1 taxi aan en de meter werd gelijk aangezet. Wij willen zeker betalen, maar als we gelicht worden, worden wij zo boos. Het gaat misschien maar om 2 euro, maar het idee dat je opgelicht wordt is zo vervelend.
Morgen gaan we naar het backpack gedeelte van Bangkok. Ik ben benieuwd en wij gaan jullie weer meenemen natuurlijk.
Voor nu slaap lekker en tot morgen!
Heel veel liefs,
Jody en Nicole

• 24 Juli 2016 - 22:14

Mam:

Wat een spannende dingen doen jullie allemaal. Ik vind het hier al spannend om met het openbaar vervoer te gaan. Ha ha