dag 1 - Reisverslag uit Anyar, Indonesië van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu dag 1 - Reisverslag uit Anyar, Indonesië van Nicole en Jody Schouwenburg - WaarBenJij.nu

dag 1

Blijf op de hoogte en volg Nicole en Jody

28 Juli 2015 | Indonesië, Anyar

Lieve allemaal,
Vandaag zijn we op tijd uit bed gegaan om Kuta te ontdekken. Wat een wereld van verschil! We mochten vanuit het hotel door een poort heen en daar begon het al. We liepen door het steegje heen wat ons naar het centrum leidde. Ik dacht dat ik een bouwval zag. Het was een soort flatgebouw, maar dan van hout. Jody gaf al snel aan dat daar gewoon mensen inwoonde. Ik geloofde dit eigenlijk niet. Totdat we een stukje verder liepen en ja hoor, daar was een oprit en er stonden een paar scooters. Wouw! Zo'n houten "flatgebouw" kwamen we nog een keer tegen. En dit keer kon ik beter naar binnenkijken. Er liepen een aantal kippen in een tuin en het "interieur" was helemaal van hout. Plots besefte ik me dat daar kinderen opgroeien in zo'n "flatgebouw". Ik stelde me voor hoe de mensen daar zouden leven, maar dat kan ik haast niet. Toeterende scooters hoorde ik om me heen. Vanavond heb ik nog met een jongen gesproken. Hij gaf aan dat deze mensen van het vuilnis leefden. Ze hebben 1 maaltijd per dag. Dit is zo heftig om te horen.
Nadat we door deze wijk waren gelopen kwamen in het centrum. Mensen willen zo graag spullen aan je verkopen. Ze maken contact op allerlei verschillende manieren, sommige geven een foldertje terwijl anderen vragen hoe het met je gaat. We kwamen dichter bij het centrum en daar was een groot winkelcentrum. Hier waren de mensen zo anders. Sommige keken naar beneden als ze je zagen terwijl andere naar je toekwamen hun handen tegen elkaar legde en je begroette. In het winkelcentrum liepen we vooral tegen de wisselkoers aan, even de telefoon erbij en omrekenen maar! Vanuit het winkelcentrum kwamen we bij het strand. Dit was echt onwijs mooi (wij zouden er graag foto's bijzetten alleen is de wifi hier redelijk slecht en lukt dit niet). Hier hebben we enige tijd gelopen en zijn toen opzoek gegaan naar een supermarkt. Na lang lopen hadden we deze nog niet gevonden en besloten we terug te gaan naar ons hotel. Dit is best een opgave met het aantal auto's en scooters die voortdurend toeteren. Je kan haast niet oversteken en bij een zebrapad wordt echt niet gestopt... Eenmaal aangekomen in het hotel zijn we opzoek gegaan naar een supermarkt en zijn we hier via Google maps naartoe gelopen. We hebben even wat avondeten gekocht omdat we nog geen zin hadden om uiteten te gaan. Hierna hebben we heerlijk buiten bij het zwembad gezeten. Omdat we redelijk moe zijn van vandaag gaan we op tijd naar bed.
Slaap lekker lieve allemaal,
Jody en Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Anyar

Bali 2015

Wij nemen jullie mee naar Bali
Liefs Jody en Nicole

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2015

op weg naar huis

08 Augustus 2015

dag 12 :(

07 Augustus 2015

dag 11

06 Augustus 2015

dag 10

04 Augustus 2015

dag 8
Nicole en Jody

Actief sinds 26 Juli 2015
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 8647

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 05 Augustus 2016

Dubai en Thailand 2016

19 Juli 2016 - 05 Augustus 2015

Bali 2015

Landen bezocht: